torstai 22. syyskuuta 2011

Parhaita mieslaulajia 1/15


Brian Molko, Placebo

Yksi syy, miksi olen listannut Brianin yhdeksi parhaimmista mieslaulajista on se, että olen pystynyt samaistumaan hänen kirjoittamiinsa sanoituksiin. Yksi on myös se, että hän on horoskoopiltaan Jousimies niin kuin minä ja eräs kauneimmista miehistä. Kirjoitin hänestä biisin joskus lukioaikana ja olisin varmaan kääntänyt sen englanniksi, mutta paremmin se luultavasti toimii suomeksi.

Molko ja minä

Ajan vanki.
Sun vihreät silmät, jotka tuijottaa.
Kaikki unet, joita oon susta nähnyt
ja joita mä mietin vieläkin.

Tarvitsen sua
enemmän kuin muita.
Sä olet se,
joka saa mut jäämään paikoilleen.

Molko ja minä.
Kaksi kaunista ihmistä
ja rakkaus niiden kahden välillä.
Molko ja minä,
ei muita me elämäämme tarvita,
vaikka eletäänkin joskus
aikamoisessa ristiriidassa.

Mä katson sun kuvaa
ja melkein aina hymyilen.
Mietin, mitä mä sanoisin,
jos joskus me tavataan.

Jää vain kaipaus,
sillä oon liian nuori vieläkin.
Mut olen ylpee ja
musta tulee kai sinun seuraaja.

Molko ja minä,
sinun kuvaasi tuijotan
ja aina iltaisin painan
poskellesi hellän suudelman.
Molko ja minä.
Sua tahdon ymmärtää
ja tietää, miltä tuntuu,
kun joku välittää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti