maanantai 5. marraskuuta 2012

Tähteni

Kesällä sain inspiraation uuteen biisintekstiin ollessani muutaman kerran katulaulajana. Kun olimme bändikaverini kanssa käyneet läpi biisejä, joita osaamme soittaa, rupesin yllättäen laulamaan ilman säestystä jotain käsittämätöntä improvisaatiota, josta en muista mitään muuta kuin alun toiston: "Tähteni, tähteni".

Myöhemmin kirjoitin ylös hieman sanoituksia, jotka mielestäni rimmasivat tuon sanonnan kanssa, kadotin hetkeksi inspiraationi kyhätä se biisi loppuun ja tänään sitten pitkästä aikaa rupesin soittamaan omia biisejäni läpi ja keskeneräinen teksti löysi yllättäen seurakseen a-mollissa liikkuvan, yksinkertaisen sointukierron, mutta kauniin melodian (suunnittelin alunperinkin biisin menevän a-mollista, en tiedä, miksi). Pienen mietinnän jälkeen sain viimein pitkästä aikaa uuden tekstin valmiiksi ja haluan jakaa sen nyt teidän lukijoitteni kanssa:


Tähteni, tähteni,
valaiset mun tietäni.

Pariton ja onneton
mun sydämeni ilman sua on.

Mä pakenin, sillä halusin unohtaa.
Mä pelkäsin, etten osais enää rakastaa.

Tähteni, tähteni,
tulit silloin maailmaani.

Tähteni, tähteni,
toivon sun jäävän viereeni.

Virheisiin ja syytöksiin
tahtois’ en jäädä entisiin.

Tatuoituna oot mun sydämeen,
sä tiedät mun joskus vuokses itkeneen.

Tähteni, tähteni,
painan pääni sun syliisi.


Ei ehkä mitään kovin iloista luettavaa, koska minulla on ollut pitkän aikaa vaikeaa, mutta tuosta voi kuulla myös ajoittain toivon kipinän.

Viikonloppuna kävin Kalliossa Libertéssä seuraamassa kolmen, hyvin erilaisen bändin keikkaa. Yhden näistä bändeistä tiesin jo entuudestaan: Circus At Dawn keikkaili MIR:in kanssa alkuvuodesta. Ja tässä pitää nyt ilmoittaa myös yksi suru-uutinen, sillä MIR päätti lopettaa oltuaan 6 vuotta kasassa. Ilmeisesti pojilla ei motivaatio riittänyt enää yhdessä soittamiseen työkiireiden ja kaiken muun takia. 

En tiedä vielä, millaisen kuvasaldon sain tuosta viime viikonlopun keikasta, mutta lupaan pistää kuvia myöhemmin.

Näihin tunnelmiin tällä kertaa. Ehkä inspiraatio yllättää minut uudemman kerran nyt syksyn aikana.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti