perjantai 13. tammikuuta 2012

Mun Tähteni

Taas huomaan vuosien juoksun,
siivet unen katkoneen.
Aika hautaani mua lepotauoitta paimentaa.

Niin kevään kukkien tuoksun,
huokauset tyttöjen,
niin sävelmät laulujen kuus syltä
ikuisesti vaimentaa.

Enkä murehdi suotta,
kun kaikki mitä saan
saa lisää janoamaan.
Vaan ei tuhatkaan vuotta
kai riittäis' alkuunkaan
janooni sammuttamaan.

Sielustain pirun ja herran
mä jätän noppaa heittämään.
Ja maljani pohjaan juon,
jos sen milloinkaan käsiini saan.

Maistanut oon tilkan verran,
mut ei voimat riitäkään,
niin pelkään, uudestaan maljaa
huulillein kohottamaan.

On tahtoni voima hento:
tuominnut on kohtalo
päämäärättä kulkemaan.
Oon yötaivaan tähdenlento,
valot kirkkaat kaupungin
mut himmentää loistollaan.

Siks tahdon, että maljan juot muistolleni
aika kun tähteni sammuttaa.
Ja jos kyynel poskellas' kimaltaakin,
siinä tähteni uudestaan,
mun tähteni saat loistamaan.

En mä osaani tiedä,
kun hetki näytännön koittaa.
En juonta ymmärrä,
en sanotuksi saa repliikkejä.

Ei sitä yleisö siedä,
siks en tohdi aloittaa.
Täällä vahvat vain voittavat,
ei muisteta amatöörejä.

Siis tyttöni sorja:
sun tahdon sulkevan
sydämees' säkeet nää.
Ne talteen sä korjaa,
kun mennyt oon, muista tää,
jos ikävä yllättää:

Tahdon, että maljan juot muistolleni
aika kun tähteni sammuttaa.
Ja jos kyynel poskellas' kimaltaakin,
siinä tähteni uudestaan,
mun tähteni saat loistamaan.

Mä tahdon, että maljan juot muistolleni
aika kun tähteni sammuttaa.
Ja jos kyynel poskellas' kimaltaakin,
siinä tähteni uudestaan,
mun tähteni saat loistamaan.

(Tehosekoitin -Mun Tähteni)

Mainitsin tästä biisistä jossain aikaisemmassa merkinnässäni. Olen rakastanut tätä siitä lähtien, kun luin ensimmäisen kerran nuo sanat. Ja kun kuulin sen ensimmäisen kerran, rakastuin vielä enemmän. Oton rosoinen ääni ja kaunis melodia <3

Noissa sanoituksissa on "sitä jotain". Kuolemattomuutta, rakkautta, ikävää, sielunkumppanuutta ja ennen kaikkea toivoa. Vuodesta 2004 lähtien olen jumaloinut tuota biisiä ja odottanut, että minullekin löytyisi sielunkumppani, joka pysyisi kuolemaani asti vierelläni ja vielä sen jälkeenkin. En ole tosin vielä sellaista löytänyt, mutta ehkä toiveeni toteutuu jonain päivänä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti