torstai 3. marraskuuta 2011

Parhaita mieslaulajia 2/15

"Nyt on kaupunki kuollut,
 hän palaa, mutta minä elän!
Minä tulin tänne takaisin.
Minä tulin tänne takaisin.
Olen köyhistä lapsista kaunein, mitä on"...
(Olavi Uusivirta: Kuollut kaupunki)




Olavi Uusivirta

Hyvä kakkonen Brianin jälkeen :) Olavin lyriikat ovat vaikuttaneet omalta osaltani elämääni paljon, olen hetkittäin miettinyt kausia, jolloin olen ollut runotyttö enkä ole halunnut olla niin kuin kaikki muut. Olavin sanoitukset ovat hyvin koskettavia ja joskus myös kantaaottavia. Niissä haikaillaan nuoruutta ja lainaillaan häpeilemättömästi kirjallisuuden klassikoista siteerauksia mm. Eino Leinolta ja Pentti Saarikoskelta.

Olavi on paitsi hyvä laulaja-lauluntekijä, myös loistava live-esiintyjä ja näyttelijä. Olen ollut katsomassa häntä lukuisia kertoja ja päässyt joskus yhteiskuvaankin keikkojen jälkeen.

 Viime kesältä Kallio Block Partystä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti