torstai 8. joulukuuta 2011

Parhaita mieslaulajia 3/15

"Taiteilijaelämää.
Minä, Melleri ja Morrison.
Taiteilijaelämää.
Nimeni historian kirjoissa pian on"...
(Ismo Alanko -Taiteilijaelämää)





Ismo Alanko

Pitkän linjan laulaja-lauluntekijä, joka on luonut aina nahkansa ja esiintynyt useiden eri kokoonpanojen kanssa. Aloitti uransa 80-luvulla Hassisen Kone -yhtyeessä. Sanoittajana nero vailla vertaa.

Tutustuin itse Ismon tuotantoon vasta vanhemmalla iällä nykyään entisen poikaystäväni kautta ja olen nähnyt hänet kerran livenä Provinssirockissa 2008. Parhaimpia hänen sanoituksistaan, jonka voisin sanoa kuvaavan myös tietyllä tapaa minua, on biisi "Väärään maailmaan".

Sinä etsit, löysit ja hukkasit
elämän avaimen.
Sinä etsit, etsit ja kaipasit,
halusit totuuden. Vain sen.

Yhä kauemmaksi sä kaipasit
ja yhä syvempään.
Yhä lähemmäksi sä taistelit
ja yhä syvempään sisään.

Ja mä kuulin sun huutosi vaimean.
Ja mä kuulin sun huutosi haihtuvan.
Ja mä luulin, ett' tiesin ja tiesinkin,
mihin.

Sinä synnyit väärään maailmaan.
Sinä synnyit väärään maailmaan.
Sinä synnyit väärään maailmaan.
Sinä synnyit väärään maailmaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti